DNA24X7NEWS,राष्ट्रीय ग्रामीण पेयजल कार्यक्रम के तहत अलिराजपुर विकासखण्ड के पंचायत सचिवों का प्रशिक्षण कार्यशाला आयोजित

राष्ट्रीय ग्रामीण पेयजल कार्यक्रम के तहत अलिराजपुर विकासखण्ड के पंचायत सचिवों का प्रशिक्षण कार्यशाला आयोजित

लोक स्वास्थ्य यांत्रिकी विभाग द्वारा राष्ट्रीय ग्रामीण पेयजल कार्यक्रम के तहत अलीराजपुर विकासखण्ड के पंचायत सचिवों की एक दिवसीय आई ई सी कार्यशाला प्रशिक्षण कार्यक्रम जनपद सभा कक्ष में गुरूवार को आयोजित किया गया इसमें विकासखण्ड के पंचायत सचिवों ने सहभागिता की कार्यक्रम के मुख्य अतिथि के रूप लोक स्वास्थ्य यात्रिकी विभाग के कार्यपालन यंत्री संतोष कुमार साल्वे मोजुद थे।
विशेषअतिथि सीईओ जनपद श्री वी.के श्रीवास्तव थे

ये भी देखे

।कार्यक्रम के प्रारभ्भ में रिर्सोर्स पर्सन श्री सुधिर जैन ने संबोधित करते हुये मानव जीवन के लिये शुद्व पेयजल की आवश्यकता रेखांकित करते हुये ग्रामीण स्तर पर पेयजल के प्रदुषित के होने के कारण बताते हुये उसकी रोकधाम के उपाय बताये।
कार्यपालन यंत्री श्री साल्वे ने विकासखण्ड में ग्रामीण क्षेत्र में नल जल योजना के क्रियान्वयन संबधित जानकारी देते हुये फ्लोराईड प्रभावित ग्रामों में नल जल योजना से प्रदाय किया जाने वाले जल की आपुर्ति एवं इसी का उपयोग की सलाह देते हुये पंचायत सचिवों से आग्रह किया की वह इस बात का विशेष ध्यान रखे की ग्रामवासी फ्लोरोसिस परियोजना का ही पेयजल में उपयोग करे। ग्रामीण विकास ट्रस्ट रतलाम के श्री सिंह ने पीपीटी पजेन्टेषन के माध्यम से दुषित पेयजल से होने वाली बिमारीयों के बारे में जानकारी दी। सहायक यंत्री सु.श्री हर्षा शास्त्री ने विकासखण्ड में बंद पडे स्थापित नल जल योजनाओं के संचालन संधारण के बारे में बताया। कार्यक्रम में जिला रसायनज्ञ प्रतिभा प्रजापति ने पेयजल परिक्षण कीट के माध्यम से दुषित पेयजल एवं फ्लोराईड युक्त पानी की पहचान का प्रदर्षन कर समझाईस दी ।
कार्यक्रम का संचालन श्री जैन ने किया तथा आभार विकासखण्ड समन्वयक पंकज राठोड ने माना ।इस अवसर पर प्रतिभागी ग्राम पंचायत सचिवों को फिल्ड टेस्ट कीट भी प्रदान किये गये ।
कार्यक्रम में अतिरिक्त कार्यक्रम अधिकारी मनरेगा प्रिंयका चौहान,उपयंत्री अषोक भालराय,प्रेमसिह चौहान,सुमित निगवाल बीसी दिपमाला जमरा आदि उपस्थित थे।

*वीडियो*
*DNA24X7NEWS, इन्दौर,ऑटो चलाने के बहाने करते थे लूट 2017 की लूट का हुआ खुलासा एक आरोपी गिरफ्तार*

*DNA24X7BREKING*,
*महिदपुर शासकीय चिकित्सालय हॉस्पिटल में उज्जैन कलेक्टर शशांक मिश्रा ने किया अचानक निरीक्षण*

*DNA24X7NEWS,महिदपुर सिटी भारतीय स्टेट बैंक के सामने लगा हुआ ट्रैफिक जाम*
*DNA24X7NEWS*

*भिंड*
*निर्देशानुसार कलेक्टर श्री छोटेसिंह ने जिले में खनिजो के अवैध उत्खनन/ परिवहन/ भण्डारण एवं रोकथाम करने हेतु अधिकारियों/कर्मचारियों का दल गठित किया*

*DNA24X7NEWSभारतीय मूल की एक मात्र मानव सेवी अंतर्राष्ट्रीय संस्था जायन्ट्स ग्रुप ऑफ़ बुरहानपुर का शपथ विधि समारोह सम्पन्न*

*DNA24X7BREKING*,
*महिदपुर शासकीय चिकित्सालय हॉस्पिटल में उज्जैन कलेक्टर शशांक मिश्रा ने किया अचानक निरीक्षण*

*DNA24X7NEWS,महिदपुर सिटी भारतीय स्टेट बैंक के सामने लगा हुआ ट्रैफिक जाम*

*वीडियो*
*स्वछभारत अभियान 4 सदस्यों की एक टीम नागदा पहुची*

*वीडियो*
*DNA24X7NEWS*
*जमीन को खोद कर कई छेत्र में रेत का खनन किया जारहा*

*राष्ट्रीय ग्रामीण पेयजल कार्यक्रम के तहत अलिराजपुर विकासखण्ड के पंचायत सचिवों का प्रशिक्षण कार्यशाला आयोजित*

*DNA24x7NEWS,*
*वीडियो*
*नागदा BJP का शासन परंतु संसदीय छेत्र होने के बावजूद कोई भी विकास यहा नही हुआ*
*DNA24X7NEWS*

*वीडियो*
*302 के विचारधीन कैदी की मौत, उप जेल नसरुजल्लागंज में बंदी था कैदी*

*सीने में दर्द के चले हुई कैदी की मौत*
*DNA24X7NEWS*

*वीडियो*
इंदौर हत्या लड़की की
थाना लसुडिया

*इंदौर में एक बार फिर अवैध सम्बन्ध जानलेवा साबित हुए है*.

36 thoughts on “DNA24X7NEWS,राष्ट्रीय ग्रामीण पेयजल कार्यक्रम के तहत अलिराजपुर विकासखण्ड के पंचायत सचिवों का प्रशिक्षण कार्यशाला आयोजित

  • Pingback:DNA24x7NEWS,वीडियो नागदा BJP का शासन परंतु संसदीय छेत्र होने के बावजूद कोई भी विकास यहा नही हुआ

  • Pingback:DNA24X7वीडियो,स्वछभारत अभियान 4 सदस्यों की एक टीम नागदा पहुची

  • January 11, 2019 at 3:41 am
    Permalink

    Like!! I blog quite often and I genuinely thank you for your information. The article has truly peaked my interest.

    Reply
  • Pingback:वीडियो-DNA24X7NEWS- नागदा,डॉक्टर को नही है मरीजो की चिंता मामला Esic हॉस्पिटल का जहा डॉ को चार बजे पहुचना था

  • March 8, 2019 at 9:46 pm
    Permalink

    I just want to mention I’m all new to weblog and honestly enjoyed this blog site. Likely I’m going to bookmark your blog post . You actually have good writings. Cheers for revealing your blog.

    Reply
  • March 21, 2019 at 7:11 pm
    Permalink

    You could definitely see your expertise in the work you write. The arena hopes for more passionate writers such as you who aren’t afraid to say how they believe. Always go after your heart.

    Reply
  • March 22, 2019 at 6:22 am
    Permalink

    What is the best way to start a Blog for profit?

    Reply
  • March 22, 2019 at 7:55 am
    Permalink

    Thank you for any other informative blog. The place else may I am getting that kind of information written in such a perfect manner? I have a venture that I’m just now working on, and I have been on the glance out for such information.

    Reply
  • March 22, 2019 at 8:18 am
    Permalink

    As I site possessor I believe the content matter here is rattling wonderful , appreciate it for your efforts. You should keep it up forever! Best of luck.

    Reply
  • March 22, 2019 at 4:40 pm
    Permalink

    I like the helpful information you provide in your articles. I will bookmark your weblog and check again here regularly. I am quite certain I will learn many new stuff right here! Best of luck for the next!

    Reply
  • March 22, 2019 at 6:56 pm
    Permalink

    Of course, what a magnificent site and educative posts, I will bookmark your website.Have an awsome day!

    Reply
  • March 23, 2019 at 1:20 am
    Permalink

    I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was great. I do not know who you are but certainly you’re going to a famous blogger if you are not already 😉 Cheers!

    Reply
  • March 23, 2019 at 5:39 am
    Permalink

    Excellent blog right here! Additionally your website a lot up very fast! What host are you the use of? Can I am getting your associate link in your host? I desire my web site loaded up as fast as yours lol

    Reply
  • March 23, 2019 at 5:43 am
    Permalink

    Hey, you used to write great, but the last few posts have been kinda boring¡K I miss your great writings. Past few posts are just a bit out of track! come on!

    Reply
  • March 23, 2019 at 9:50 am
    Permalink

    Thanks for some other informative web site. The place else may I get that kind of info written in such an ideal means? I have a undertaking that I’m simply now running on, and I have been on the look out for such information.

    Reply
  • March 23, 2019 at 9:54 am
    Permalink

    Definitely believe that which you said. Your favorite reason appeared to be on the internet the easiest thing to be aware of. I say to you, I definitely get annoyed while people consider worries that they plainly do not know about. You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side effect , people could take a signal. Will likely be back to get more. Thanks

    Reply
  • March 23, 2019 at 11:31 pm
    Permalink

    Wow! Thank you! I permanently wanted to write on my website something like that. Can I implement a fragment of your post to my site?

    Reply
  • March 24, 2019 at 12:46 am
    Permalink

    Great ¡V I should definitely pronounce, impressed with your web site. I had no trouble navigating through all the tabs and related info ended up being truly simple to do to access. I recently found what I hoped for before you know it at all. Quite unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or anything, web site theme . a tones way for your customer to communicate. Nice task..

    Reply
  • March 24, 2019 at 1:10 am
    Permalink

    I’m still learning from you, but I’m trying to achieve my goals. I absolutely liked reading all that is posted on your website.Keep the stories coming. I enjoyed it!

    Reply
  • March 24, 2019 at 3:15 am
    Permalink

    Wonderful beat ! I would like to apprentice while you amend your site, how could i subscribe for a blog web site? The account aided me a acceptable deal. I had been tiny bit acquainted of this your broadcast provided bright clear idea

    Reply
  • March 24, 2019 at 11:24 am
    Permalink

    How can i start firefox with a message to restore the last session?

    Reply
  • March 25, 2019 at 6:24 am
    Permalink

    I have been checking out many of your posts and i can claim pretty clever stuff. I will surely bookmark your website.

    Reply
  • March 25, 2019 at 6:24 am
    Permalink

    I was suggested this website by my cousin. I am not sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my difficulty. You are incredible! Thanks!

    Reply
  • March 25, 2019 at 7:14 am
    Permalink

    What information technologies could we use to make it easier to keep track of when new blog posts were made a?

    Reply
  • March 25, 2019 at 6:33 pm
    Permalink

    Whats Going down i’m new to this, I stumbled upon this I have discovered It absolutely useful and it has aided me out loads. I’m hoping to contribute & assist different users like its aided me. Good job.

    Reply
  • March 26, 2019 at 3:59 am
    Permalink

    Wow! Thank you! I constantly wanted to write on my blog something like that. Can I take a portion of your post to my site?

    Reply
  • March 26, 2019 at 4:11 am
    Permalink

    Hi there, I found your web site by means of Google while looking for a comparable matter, your website came up, it appears to be like good. I have bookmarked it in my google bookmarks.

    Reply
  • March 26, 2019 at 5:07 am
    Permalink

    Great website! I am loving it!! Will be back later to read some more. I am taking your feeds also

    Reply
  • March 26, 2019 at 6:30 am
    Permalink

    of course like your web-site however you have to take a look at the spelling on quite a few of your posts. Several of them are rife with spelling issues and I find it very troublesome to tell the reality however I will surely come again again.

    Reply
  • March 26, 2019 at 6:41 am
    Permalink

    Wow, wonderful blog layout! How long have you been blogging for? you made blogging look easy. The overall look of your website is magnificent, as well as the content!

    Reply
  • March 26, 2019 at 6:42 am
    Permalink

    A person necessarily lend a hand to make critically articles I would state. That is the very first time I frequented your website page and to this point? I surprised with the analysis you made to create this actual submit extraordinary. Wonderful activity!

    Reply